Drie tips voor een bedrijfsfilm

bedrijfsfilm

Beelden zeggen veel meer dan woorden en het blijft ook gemakkelijker in het geheugen. Een goed gemaakte bedrijfsfilm die blijft hangen bij de kijker, zal je meer klanten opleveren dan een goede website met alleen maar geschreven woord. Daarnaast kan je een filmpje ook gemakkelijk gebruiken op andere social media, zoals Facebook of LinkedIn. Zo bereik je een breder publiek. Hieronder drie tips voor het maken van een bedrijfsfilm.

bedrijfsfilm

Tip 1: Kijk naar jouw bedrijf door de ogen van je klant

Doe daarom onderzoek naar jouw doelgroep, zodat je weet wat jouw klanten en toekomstige klanten verwachten en wat hun wensen zijn. Zet de klant dus centraal en niet jouw bedrijf of jij zelf.

Tip 2: Pak meteen de aandacht van de kijker

De eerste twintig seconden van jouw bedrijfsfilm zijn in wezen de belangrijkste. Zorg dat je dan meteen de aandacht van de kijker te pakken hebt, zodat ze niet wegzappen. Dit kan je doen door iets te tonen wat jouw klant direct herkent en wat daarom meteen aanspreekt en nieuwsgierig maakt.

Tip 3: Houd het simpel

Maak de film niet te lang, dat wil zeggen één à twee minuten. Houd de boodschap simpel en ga dus niet te diep in op allerlei details. Wees puntig en gebruik korte zinnen.

Dat kan je later doen als de klant besluit om met jou in zee te gaan. Het gaat er nu om dat je de klant triggert, nieuwsgierig maakt, zodat die contact met jou wil opnemen.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*