• 1-800-123-789
  • info@webriti.com

Blog

De drie pijlers van Search Engine Optimalisatie (SEO)

Onlinemarketing bureaus of digitale marketing bureaus schieten als paddenstoelen uit de grond. Online marketing, wat is dat eigenlijk? Veel mensen denken helaas nog altijd dat online marketing bedrijven solcial media pagina’s bijhouden. Denk bijvoorbeeld aan de klantenservice van KLM die op de facebook pagina van KLM klachten beantwoord met gevatte, originele antwoorden. Dit is geen online marketing. Een voorbeeld van online marketing is SEO, Search Engine Optimalisatie. Dit deel van online marketing bestaat uit drie pijlers. On-page SEO, Off-page SEO of wel Technische SEO en Website autoriteit. In deze blog vertellen we kort wat deze pijlers inhouden. Ben jij benieuwd naar wat online marketing nu in de meest algemene zin  inhoudt? Lees dan snel verder.

On- en off-page SEO

Bij on en off page SEO zorgt de SEO-specialist er voor dat jouw website voor het oog van de bezoeker (on-page) en voor Google (off-page) geoptimaliseerd is op de zoektermen waar jij als ondernemer op gevonden wilt worden. Staat bijvoorbeeld de juiste content op jouw pagina? En is jouw website wel snel genoeg? Is jouw website goed leesbaar op mobiele apparaten en volgt jouw menu een logische structuur?

De derde en meest belangrijke pijler

Website autoriteit bepaald nog altijd voor ongeveer 65% of een website goed scoort. Je kunt website autoriteit verkrijgen wanneer andere websites met goede autoriteit naar jouw website linken. Je kunt deze linkjes naar jouw website zien als een soort van aanbevelingen. Voor de mannelijke lezers onder ons heb ik er voor gekozen een voetbalvoorbeeld te kiezen om dit beter uit te leggen. Stel jouw website is een voetballertje van 15 op jouw plaatselijke voetbalclub. Wanneer het hele team en de bijbehorende ouders jou een goede voetballer noemt, jou aanbeveelt als goede voetballer, is dit goed voor je reputatie. Wanneer mensen met een betere autoriteit en hoge relevantie, zoals alle selectietrainers van de club,  dit ook aangeven scoor je nog beter.

Videowall

Video Wall voor reclame

Wat is een videowall. Een video Wall is eigenlijk een heel groot scherm waar men video’s op kan projecteren. Tegenwoordig worden ze niet alleen gebruikt om video’s te projecteren maar ook vaak om bijvoorbeeld reclame langs de weg te laten verschijnen. We hebben het hier dan over de zogenaamde billboards. Deze billboards zijn die hele grote schermen die op een paal staan langs de snelweg. Er zijn bepaalde bedrijven die gespecialiseerd zijn in het aanbieden van deze reclames. U kunt dan heel snel een hele grote doelgroep bereiken. Vroeger bestonden deze palen uit een heel groot plakkaat wat ook wel een soort poster was. Deze werd dan in verschillende stroken aangebracht op de reclamemast omdat er nu eenmaal niet zulke grote printers bestaan. Maar het kostte vrij veel werk dus heeft men besloten om deze led schermen op te hangen.

Voordelen van een videowall

Het voordeel hiervan is dat men dus gewoon een plaatje kan uploaden en deze wordt dan gelijk op het scherm getoond. Dit scheelt natuurlijk heel veel werk. Maar het heet niet voor niks een videowall. Er kunnen ook video’s op worden afgespeeld. Of ze worden bijvoorbeeld gebruikt om live beelden te streamen. Dit zie je nog wel eens bijvoorbeeld voetbalwedstrijden of bij concerten. Dan kan men van een grote afstand het concert of de voetbalwedstrijd volgen. Het voordeel is hiervan dat je dus bij grote evenementen eigenlijk alle bezoekers toch mee kunt laten genieten. Afhankelijk van het aantal bezoekers kun je eens kijken hoe groot de videowall moet worden. Ik weet uit ervaring dat er bijvoorbeeld bij het WK voetbal een videowall was opgebouwd van wel 240 m². Dit zijn natuurlijk enorme led schermen die ook redelijk wat stroomverbruik. Maar het geeft wel een ongelofelijk mooi effect. Voor een heel mooi grote videowall kunt u eens kijken op de website van leddisplayexpert.